Sunday, February 27, 2011

LOVE AT THE FIRST SIGHT

percaya tak yang aku cakap...aku sudah jatuh cinta dari mula mata bertentang.....
masih aku ingat lagi....hari itu hari ahad,seminggu selepas semua orang start sekolah pada tahun 2001.aku mula memulakan sesi persekolahan aku.disekolah di alor setar...selama nie aku sekolah di penang...aku masih ingat lagi detik aku nak masuk ke kelas aku..au merendahi kumpulan-kumplan lelaki ini...aku terpandang sesorang dan aku berkata dalam hati..hensemya dengan memakai beg sandang warna putih..aku masih ingat lagi....dan aku terrus berlalu...hari berganti...bulan berganti bulan....aku lalu idupku dengan pelbagai ragam....aku ada kawan lain dan bf lain....sehingga la suatu hari aku berjalan dengan adik aku di pekan...aku ternampak dia...lelaki ini...aku katakan kepada adik ku..ni bukan ke budak kelas..aku masih tertarik lagi dengan dia...dia kala itu dengan memakai head phone dikepala..amat la hensem....kini hari berlalu lagi...sehingga la aku tamat tingkatan 5 pada tahun 2002...satu hari aku nak pergi makan di restaurant dengan sahabat aku jaja...aku terlihat kelibat "DIA"dan dia pun senyum kepada aku luruh nya jantung aku..kala itu aku pulak baru putus cinta,,,,aduh la...balik tue aku tanya adik aku....sapa nama budak lelaki itu dan dari sintu la aku kenal FADLY EZUDIN.......
tragedi rm 5 bersama mama......aku masih ingat lagi....semasa kami sedang makan direstaurant itu aku dan mama ternampak rm5 diatas kaki 5 jalan....dan mama menyuruhnya ambik..satu kenangan......yang tak akan aku lupakan..hari berganti hari...satu hari aku dapat no telephone dia....dengan berani nye menalifon....abis tue..saat tue..kami berhubung......dan saat tue juga aku berkata dalam hati aku...aku nak lelaki ini...aku nak bersamanya......hari berganti hari...bulan berganti bulan...aku kian lupa tentang niat aku..dan aku telah pun menyambung pelajaran ke kuala lumpur....aku dah semakin lupakan dia...disana aku lagi HOT...hahaha....tapi bila balik je di kedah...aku kembali berjumpa dengan nya...dan kini pada suatu harii....aku mendapat sms dari pada sesorang..aku masih ingat lagi sms dia langsung tak ader space....time tue juga ak ingat number phone dia cantik!!! mula2 dia kacau-kacau sbb time tue dia baru ada handphone...igt lagi handphone tue warna merah kecik aje....tak salah aku nokia....ok kami bersms......so one day dia dia datang rumah ngan alan.....which ur fiend also but muda setahun dari aku...diaorang datang berdua aku ingat lagi time tue cuti semester dalam bulan 10 memandangkan time tue nak raya also.......kami borak2..ditepi pagar....aku masih ingat momment itu..sangat la indah..persahabatan kami go so smoothly...tapi time tue mmg aku dah terlupa yang aku nak kat dia..sbb time tue aku ramai peminat dan admire yang gila kat aku....so one day 16 November 2003,3am.....we decide to memutuskan bahawa kami nak berkawan secara seriously....so i remember some of the words thru sms is...jum kita try berkawan nak tak....seminggu.kalau kita rasa serasi go on......seminggu...then aku setuju.memandangkan aku mmg tak ader special bf time tue...so aku accept dia...so mula la hari itu...dengan hai sayang good morning,rindu,and such of thing....every time dia nak p pekan mesti lalu belakang rumah aku...n dia akan sms aku....rindu nya saat tue.....then one day dia bawa i naik moto....dan jalan2....pegang tangan...huhu...merasai dicintai adalah satu anugerah yang tak terhingga bagi aku....aku sayang lelaki ini....so haari berganti hari dan seminggu sudah kami cuba menjadi sepasang kekasih dan setuju di lanjutkan sebulan......akhirnya raya.....lepas raya dia ajak aku p minum2 di kedai nasi kandar Deejay di jalan telur wanjah,,,aku ingat lagi aku minum tea tarik je....dia pun...dan disitu dia cakap dia dapat offer belajar di politeknik kuantan.....aku seronok sbb dia boleh melanjutkan pelajaran dia..memandangkan result dia baik...Alhamdulilah....dalam bulan 12,dia berangkat ke kuantan...berpisah la kami dari jarak kuala lumpur dan kuantan.......demi melanjut kan pelajaran masing2....dan bila cuti semester aku ingat lagi aku dan dia akan berjumpa dan bersama seperti orang bercinta..masa kian berlalu....ulang tahun sentiasa diraikan...sehingga la suatu hari rasa rindu yang tak tahan sgt dekat dia..aku dah pergi kekuantan bertemankan kawan aku...semata2 nak jumpa sang kekasih.....aku ingat lg moment itu di pantai teluk cempedak....masih ada lagi gambar2 nya,,, kadang2 dia turun ke kl...semasa2 nak balik ke untuk balik ke utara bersama...dalam masa itu aku dikhabar kan aku terbaksa mengikut mama n abah berpindah ke penang balik selama 4 tahun aku disana.....ohh..aku rasakan perpisahan dan dugaan...aku menagis...menagis....cuma jiwa dan raga serta kesetiaan yang berpanjangan dan kejujuran....alhamdulilah...kami akhirnya masing2 tamat pengajian....dan aku dikhabar lagi terpaksa pindah ke kuala lumpur.....aduh dugaan demi dugaan lagi sekali..percintaan kami diuji...dari penang ke kuala lumpur.....hanya tuhan saja tahu..tapi dengan adanya...teknologi...hubungan kami tak terputus...Alhamdulilah...hubungan ini diteruskan walaupun pelbagai onak dan duri yang mengaharungi kami...satu hari aku membuat keputusan membuka biznes di kedah...dalam masa yang sama aku ingan kembali kan kepercayaan dan keindahan perhubungan ini dijalin..selepas kami sama2 tamat pengajian...alhamdulilah 2007,aku selamat membuka kedai..dan akhirnya aku dah berada di alor setar..dan mama kembali ke penang...Alhamdulilah...2007 banyak kenagan kami 2008 jua...mulanya tahun 2009...kenangan itu hampir meragut kepercayaan aku..tapi kami dapat mengatasi nya...kerana kami percaya itu semua dugaan kami dan percaya kami masih kuat mengharungi nya,,,,Alhamdulilah tahun 2010...2 january kami bertunang dan berkahwin pada 8 Mei 2010...Alhamdulilah semua berjalan dengan lancar..sehingga sekarang aku telah hamil 5 bulan ...perut semakin membesar...moga cinta kami bersama dengan jasad kami hingga ke akhir hayat...dan dikurnia kan anak yang soleh serta solehah

No comments:

Post a Comment